Blog jest jednym z najlepszych sposobów na pozyskanie ruchu organicznego i pozycjonowanie na tak zwany „długi ogon” (długi ogon - to dłuższe frazy - mniej popularne). Daje on nieograniczone możliwości content marketingowe, a jakościowy i ekspercki content jest w cenie dla wyszukiwarki Google, ale i nie tylko..
Twoi potencjalni kliencie wciąż przeszukują internet, aby znaleźć odpowiednie produkty dla siebie, recenzje tych produktów lub tutoriale aby zwiększyć swoją wiedzę na dany temat - i to jest właśnie przestrzeń dla Ciebie.
Sprawdź listę 6 powodów dlaczego warto zacząć pisać bloga w sklepie internetowym.
Wyższa pozycja w wyszukiwarce Google
Jak wspomniałem na wstępie blog jest świetnym narzędziem content marketingowym. Potencjalni klienci co raz bardziej chcą być świadomi, jakie produkty kupują online i szukają odpowiedzi, recenzji, tipów właśnie w internecie.
„W 2019 roku 62% internautów robi zakupy online – o 6 p.p. więcej, niż rok wcześniej”
źródło: https://gemius.pl
Blog spełnia swoje zadanie dobrze nie tylko dla użytkowników głodnych treści i wiedzy, ale również dla wyszukiwarki. Im więcej podstron oraz jakościowego contentu na sklepie internetowym, tym więcej Google zindeksuje stron, a dzięki temu więcej osób będzie mogła Cię znaleźć w sposób organiczny.
Long tails keywords – „długi ogon”
Pozycjonowanie na tak zwany „długi ogon” charakteryzuje się pozycjonowaniem na wielowyrazowe frazy kluczowe. Metoda ta świetnie się sprawdzi na blogu i przy produktach w sklepie internetowym. Większość firm walczy o wysokie pozycje na bardzo krótkie i ogólne frazy np.: „kawa do ekspresu”, które są drogie i trudne do utrzymania.
Zamiast takiego hasła kluczowego warto pozycjonować sklep internetowy na dłuższe fazy np.: „kawa świeżo palona w Polsce arabika”. Ruch generowany na takie słowa może być mniejszy niż na popularne frazy, jednak konwersja będzie zdecydowanie większa, ponieważ osoby rzeczywiście zainteresowane będą szukać tego konkretnego produktu
Słowa kluczowe, a narzędzia Google
Inspiracji słów kluczowych możesz szukać w narzędziach google. Do wyszukiwania nowych słów kluczowych, na które chcesz się pozycjonować, może posłużyć Google Keywords Planner. Jest to narzędzie, które podpowie słowa kluczowe i pokaże statystyki takie jak:
- Konkurencja
- Ilość wyświetleń
- Koszt CPC w kampaniach płatnych
, a zastosować je można do kampanii płatnych w Google Ads, jak i wpisów na blogu w sklepie internetowym.
Drugim narzędziem jest Google Trends. Jest to narzędzie, które pokazuje trend danych słów kluczowych, czyli jakie frazy stają się co raz bardziej popularne w Twojej branży i mają co raz więcej wyszukiwań. Dzięki temu możesz przeanalizować sezonowość swojego biznesu, zaplanować kampanię oraz posty i wyprzedzić konkurencję.
„Pamiętaj jednak, żeby przygotowywać content wartościowy i jakościowy, bo w pisaniu bloga nie liczy się ilość tylko jakość.”
Wpisy na blogu, a social media
Wpisy dodawane na bloga możesz wykorzystać do komunikacji w social mediach. Dzięki temu stworzysz spójny przekaz, linkowanie zwrotne, które będzie umacniało Twoje SEO, a klienci będą mogli komentować i angażować się w Twoje blog posty. Pamiętaj jednak o tym, że wyszukiwarka Google indeksuje publiczne posty umieszczane na Facebooku.
Konsekwencje duplikacji treści…
Wiąże się to z tym, że jeśli treść wpisu w sklepie internetowym będzie dokładnie taka sam jak treść postu na Facebooku to będzie to traktowane jako duplikat, a zarazem źle oceniane przez Google, który ceni unikalność. W konsekwencji Twoja domena może spaść w rankingu, ponieważ Facebook będzie „silniejszą domeną”.
Potencjał social media, a sklep internetowy
Z social media korzysta z roku na rok co raz więcej osób. Skoro tak jest, to na pewno znajdują się tam Twoi klienci, a skoro znajdują się Twoi klienci to Ty też powinieneś tam być ze swoim profilem firmowym i wykorzystać potencjał.
Facebook users:
Instagram users:
Stwórz zaufanie i wizerunek swojej marki, dostarczaj emocje, pokazuj wymarzony styl życia i szanuj swoich odbiorców, a na pewno wróci to do Ciebie.
Wizerunek eksperta
Blog to świetne miejsce na budowanie eksperckiego wizerunku. Twoje wpisy mogą zawierać porady, które pozwolą edukować Twoich odbiorców, jak również rozwiązywać ich problemy. W dzisiejszych czasach nie tylko cena gra główną role, ale użytkownicy są co raz bardziej świadomi i interesuje ich również wartość dodana.
Jeżeli sprzedajesz ekspresy do kawy w swoim sklepie internetowym, to publikuj posty poradnikowe dzięki którym klienci dowiedzą się, że Twoje urządzenia mają innowacyjne dysze do spieniani mleka, nagraj video instruktażowe z łatwości obsługi ekspresu lub przedstaw, że mogą zaparzyć kawę korzystając z aplikacji na smartfona.
Przeszukaj internet, aby zapoznać się z problemami użytkowników, o co pytają na forach dyskusyjnych i zacznij na ten temat pisać.
Podsumowanie
Znasz już powody dla których warto założyć blog w sklepie internetowym. Jeśli Cię przekonałem to na pewno będzie Cię czekać dużo pracy, determinacji i regularności, która jest bardzo ważna przy udostępnianiu treści.
Teraz przyszedł czas na wdrożenie tego rozwiązania, zaplanowanie postów i rozpoczęcie tworzenia contentu, który jest kluczem w prowadzeniu biznesu e-commerce.
Jeśli chcesz się dowiedzieć więcej lub potrzebujesz pomocy i strategii to napisz do nas przez formularz kontaktowy a z przyjemnością pomożemy.